20 February 2007

Mägironimine

Hommikuks oli ilm paranenud, ajasime teksad ja täiesti ebasobivad jalanõud jalga ja asusime teele. Natuke autoga turnimist, natuke suusatõstukiga ja 5 tunnine turnimine võis alata. Mägi on vulkaaniline ja oodatakse selle plahvatust lähiajal. Turnima asusime koos 5 kohalikuga, kellest üks oli spetsialist ja teised oli korralikult ettevalmistusi teinud spetsiaalse riietuse ja jalanõude näol. Meie üle kergelt irvitati ja lubati järgi oodata, kui pikalt maha jääme. Teksad natuke segasid kõrgemate kivide otsa astumist ja õhu hõredus ei aidanud ka just kaasa. Samas ilus päike ja suhteliselt vaikne tuul, järjest vapustavamad avanevad vaated aitasid edasi kraatri poole. Kaaslased uurisid puhkepauside ajal Eesti kohta ja kiitsid meie head võimet nendega sammu pidada. Üle kahe tunni ronimist ja tipp hakkas nurga tagant paistma ja samuti jäime tuule teele otse ette. Kaaslased hakkasid vaikselt väsima, tegid liigseid peatusi ja tippu jõudsime enne neid. Kraater õnneks veel ei pursanud ja ilm oli tõeliselt ilus. Kerge lõuna kraatri serval ja tuli sammud alla seada. Algul tundus see oluliselt lihtsam, aga õige raja leidmine ja suurte kivide vahel turnimine oli üllatavalt keeruline. Paar korda tegime kohustusliku ringi järsu servani, millest oleks all saanud ainult koos murtud kaelaga ja tuli jälle ringiga üles ronida. Lõpuks saime alla ja väsimus ja pingutus andis lihastes ja liigestes päris tugevalt tunda. 200 km kaugusel oli veiniistanduste piirkond ja plaan oli mõnes veinimõisas ööbida ja enne und kohalike toodetega tõsisemalt tutvust teha. Tee aga oli päris karm ja nende kilomeetrite läbimisele kulus üllatavalt palju aega ja selg oli päris märg. Keskmiselt oli kilomeetri peale 5-6 kurvi ja kõrguste vahe oli ka pärsi suur. Väike rallikas sai kõvasti vatti. Valisime mõisa välja ja üllatuseks avastasime, et kõik kohad olid hõivatud. Vaatasime edasi ja tundus, et see on trend. Sõitsime 20 km edasi kõrval linna ja seal sama lugu. Tuli välja, et mingi suurem tähtpäev (hiina uusaasta) ja kõik kohalikud ja turistid on otsustanud ööbida väljaspool kodu. Kõik ööbimiskohad olid kinni, hakkasime edasi liikuma lõunasse, kell jooksis. Kella 2 ööseks olime 9 tundi otsinud ööbimist ja läbi sõitnud 300 kilomeetrit. Väsimus võttis võimust ja tuli vastu võtta kaotus ja magada autos. 5 tundi und ja sõit tagasi põhja suunas.

Unknown said...

Mul autojuhina on palve, et paluks näidata ennast oma põneva rallikaroolis valepoolses liikluses mõnda ees´tlase jaoks ilmselgelt ja kaelamurdvalt valet pööret tegemas.

t

Mul autojuhina on palve näidata pilti Kolditsast oma kuulsa rallika rallika roolis tegemas valepoolses liikluses mõnda erliliselt valepoolset pööret !

t

Erki said...

esimesel p'eval tuli seda ka ette ja neid vales suunas keervaid juhte ikka oli naha iga paev.