04 February 2007

Dubai

Lennukis juhtusid meie ümber istuma vene härrased, kes läksid naftaplatvormile tööle. Kui nende huumori peale naerma hakkasime, siis sai kohe suhtlus üles võetud. Odessast pärit, ühel oli eelmine päev tütar sündinud ja seda oli siis mõni tund tähistatud ja nii läks see ka edasi. Eks siis tuli kasutada kuldreeglit ja unesegajatega võitlemise asemel nendega liituda.

Dubai piiril kontrollis uurija pilguga valges kitlis ametnik. Saime õnnelikult läbi ja siis kohe taksosse ja hotelli magama.

12 paiku kohaliku aja järgi saime silmad lahti ja hakkasime uurima, mis päevaga peale hakata. Pagasihoidlast pakuti kõrbe safarit ja tutvumist kõrbe kultuuriga. Tehtud. Soe on (30 ringis) ja päris niiske, samas puhub karm tuul. Hooneid vaadates tundub, et neil on siin maaga kitsas käes, kõik kohad on pilvelõhkujaid täis ja paljude otsas toimetavad veel kraanad, et neid veel kõrgemaks ehitada. Teed on laiad ja päris tihedalt luksulikke masinaid täis. India tüüpe on siin päris palju teenindustööd tegemas ja nad on päris lahked ja sõbralikud. Näiteks andis pagasihoidja tüüp mulle niisama kohalikke münte, et saaks safarile vett kaasa osta, kuna meil olid ainult paberrahad.

Toyota Landcruiser sõitis ette ja 6 inimest laeti juurde. Juhiks oli umbes 25nd kohalikus mõistes rullnokk. Seest oli auto kaunistatud nahaga, välimust oli timmitud kleepekatega, turvavööd ei kantud ja kurvides hoogu ei vähendatud. Õnneks oli torudega auto raami tugevdatud. Muusikaks pakuti meile neegri muusikat ehk siis hiphopi hitte Ameerikast. Tunnike sõitu mööda kiirteid, kummidest veidike õhku vähemaks ja läks kõrbes kihutamiseks. Sama firma autodest kogunes kokku 11 autost koosnev meeskond. Väga rajult ei sõitnud ja kilkama kedagi ei saanud aga omamoodi päris vahva. Kõrbes on tuul veel usinam ja suu, silmad liiva täis. Kohalikud (ka meie rullnokk) käivad paljajalu ja see on täitsa mõistetav, sest liiv on piisavalt puhas, et jalgu ei määri. 2-3 tunnikest sõitsime ringi, mille jooksul mõni auto pidi kerge oksepeatuse tegema. Jõudsime ühe pisikese küla juurde, kus olime sunnitud kaameliga sõitma ja muude kohalike vaatamisväärsustega tutvuma. Meie taga sõitev kaamel oli ilmselt piisavalt näljane ja otsustas siis lisa haugata minu käsivarrest, õnneks oli tal suukorv peas ja pääsesin kerge ehmatusega. Proovisime kohalikku teed, kohvi, maiustusi. Mõnele tehti kerge hennamaaling. Õhtusöögiks pakuti nuudleid, riisi ja 5-6 erinevat sorti lihatooteid. Kõik maitsesid väga hästi. Joogiks coca, fanta sprite. Kõhutantsu pakkus nooruke venesugemetega neiu, kelle nägu küll just vaimustust ei valmistanud. Ilmselt kõrbele see ei meeldinud. Välku hakkas lööma ja mõne aja pärast tõusis kõva tuul, ning sealt ta tuli. VIHM. Kiiresti laaditi meid autodesse ja siis läks alles safariks lahti. Väljas pime, teisi autosid ees ei sõitnud, seega sõideti otse kiiresti suure tee poole. Kilkeid oli kosta. Suure teel ootasime teised autod järgi ja tagasi hotelli. Kokkuvõttes päris tore, sai korralikult süüa ja uue soengu koos kerge liivaga.

Üldmulje Dubaist. Kõik on väga ratsionaalne, läbimõeldud, mugavaks tehtud, uus, suur, kõige võimsam ja vägevam aga natuke isikupära ja meeldivat ebakorrapärasust, hubasust jääb puudu. Söögi, takso hinnad on umbes samad mis meil, inimesed sõbralikud ja abivalmid.

Nüüd siis Dubai lennuväljal ja ootame reisi Bangkoki.

1 comment:

kaidi said...

Väga kena põhjalik kirjeldus. Ma aga tahaks kurta, et pildid ei ole suureks klikatavad :)